Reklamační řád
Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje zajištění správného postupu při uplatňování a vyřizování práv zákazníků z odpovědnosti za vady služeb poskytnutých či obstaraných (dále jen „reklamace“) podnikatelem:
Rostislavem Škrabalem DiS., se sídlem Masarykovo náměstí 17/6, 697 01 Kyjov
IČ: 08703442
není plátcem DPH zapsaném v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Kyjov
adresa pro doručování: U Vodojemu 1273/42, 697 01 Kyjov
adresa provozovny: Masarykovo náměstí 17/6, 697 01 Kyjov
telefonní číslo: +420 725 392 760
kontaktní e-mail: camoravazije@seznam.cz
(dále jen „pořadatel“).
1. Úvodní ustanovení
1.1. Reklamační řád se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „zák. o ochraně spotřebitele“). Spolu se Všeobecnými smluvními podmínkami tvoří reklamační řád nedílnou součást smlouvy o poskytnutí tour (dále jen „smlouva“).
2. Vady tour
2.1. Pokud tour nemá smluvené nebo vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávané vlastnosti, jedná se o vadu tour.
2.2. Má-li tour vadu a byla-li tato vada vytčena zákazníkem bez zbytečného odkladu po jejím zjištění, má zákazník nárok z vad podle čl. 3 tohoto reklamačního řádu.
2.3. Zákazník vytkne vadu tak, že veškeré své výhrady sdělí pořadateli či jí pověřené osobě, a to pokud možno přímo v místě a okamžiku vzniku vady tak, aby mohla být náprava vady uskutečněna ihned na místě samotném.
3. Nároky z vad
3.1. Zajištění nápravy ze strany pořadatele
V případě vad tour zajistí pořadatel zákazníku nápravu, pokud si taková náprava nevyžádá neúměrné náklady.
3.2. Zajištění nápravy ze strany zákazníka
Zákazník není oprávněn zjednat nápravu sám, ledaže se s pořadatelem v daném případě domluví jinak. V takovém případě mu pořadatel nahradí účelně vynaložené náklady na zjednání nápravy.
3.3. Zajištění služeb nižší jakosti a vrácení rozdílu v ceně
Nelze-li pokračování tour zajistit jinak než prostřednictvím služeb nižší jakosti, vrátí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně.
3.4. Zajištění služeb vyšší jakosti
Nelze-li z důvodu pochybení pořadatele pokračování tour zajistit jinak než prostřednictvím služeb s vyššími náklady, jdou tyto vyšší náklady k tíži pořadatele.
3.5. Přiměřená sleva
Nepodaří-li se zajistit nápravu vady tour jiným způsobem, má zákazník právo na slevu z ceny tour ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva nebude přiznána, pokud zákazník vadu nevytkne v souladu s čl. 2 reklamačního řádu.
3.6. Odstoupení od smlouvy
Nepodaří-li se zajistit nápravu vady tour jiným způsobem a jedná-li se o podstatnou vadu tour, má zákazník právo od smlouvy odstoupit.
3.7. Přeprava zákazníka na místo odjezdu
Vyskytnou-li se po odjezdu podstatné vady tour a nepřijme-li pořadatel opatření, aby tour mohla pokračovat, zajistí pořadatel na své náklady přepravu zákazníka na místo odjezdu, popř. na jiné ujednané místo.
4. Uplatnění reklamace
4.1. Reklamaci může zákazník uplatnit ústně či písemně, popřípadě jiným vhodným způsobem u pořadatele nebo jím určené osoby během trvání tour nebo na adrese sídla pořadatele, případě i v jakékoliv její provozovně. Reklamaci doporučujeme uplatnit co nejdříve.
4.2. Zákazník při uplatňování reklamace uvede své jméno, příjmení, trvalé bydliště, datum narození, důvod a předmět reklamace, specifikaci požadavků co do důvodu a výše a dle možnosti předmět reklamace průkazně skutkově doloží. Pořadatel dále zákazníkovi doporučuje předložit doklad o poskytnuté službě.
4.3. K uplatněné reklamaci bude vždy vystaveno potvrzení o reklamaci, v němž musí být uvedeno, kdy zákazník reklamaci uplatnil, identifikační údaje zákazníka, co je předmětem reklamace a jaký způsob vyřízení zákazník požaduje. Jestliže zákazník předá pořadateli v místě poskytované služby určité písemnosti, popř. jiné podklady týkající se reklamace, musí být tato skutečnost v protokolu výslovně uvedena. Reklamační protokol podepisuje osoba, která se zákazníkem protokol sepisuje a zákazníkovi se doporučuje, aby svým podpisem na reklamačním protokolu stvrdil převzetí jeho kopie a souhlas s jeho obsahem.
5. Vyřizování reklamací
5.1. Pořadatel rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu služby potřebná k odbornému posouzení vady.
5.2. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se pořadatel se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
5.3. Zákazníkovi se vydává potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. V případech, kdy je reklamace posouzena jako nedůvodná, je zákazník písemně informován o důvodech zamítnutí reklamace ve smyslu § 19 odst. 1 zák. o ochraně spotřebitele.
5.4. V souladu s občanským zákoníkem má zákazník právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace tour. Právo na úhradu těchto nákladů musí zákazník uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
6. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
6.1. Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1; webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Pod Altánem 99/103; 100 00 Praha 10 - Strašnice, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 261 263 574) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
6.2. Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Práva a povinnosti vyplývající z uplatnění reklamace se v otázkách neupravených tímto reklamačním řádem řídí obecně závaznými právními předpisy.
7.2. Reklamační řád vstupuje v platnost a účinnost dnem 7.6.2024